loading...
عایق صوتی | آکوستیک | عايق صدا - 76217924- 76216035
عایق صوتی بازدید : 86 یکشنبه 27 مهر 1393 نظرات (0)

شایان ذکر است استفاده نمودن از متریال سنتی و قدیمی به عنوان عایق صوتی که در بالا نیز به آن ها اشاره گردید، نمی تواند از لحاظ کیفی جوابگوی انتظارات شما مشتریان محترم باشد و این نوع مواد به علت معایب و نواقصی که دارند دیگر جایگاهی در صنعت ساختمان نداشته و با گذشت زمان، مواد و مصالح جدیدتری در بازار جایگزین مواد و متریال قدیمی و سنتی می گردد.
با عایقکاری صوتی (عایق جاذب صوت) و حدود 2% هزینه بیشتر در ساختمان (عایق صوت نمودن تمامی بخش ها و قسمت ها) علاوه بر جذب صدا می توان بیش از 40% در مصرف انرژی نیز صرفه جویی به عمل آورد.
مجموعه هارمونیک فرم دارنده عایق های صوتی با فنآوری و تکنولوژی روز دنیا در کشور بوده و توانسته است با ارائه بهترین کیفیت در زمینه آکوستیک نمودن محیط، رضایت مشتریان محترم را جلب نماید. همچنین این شرکت مجهز به سیستم اندازه گیری و سنجش آلودگی صوتی (دسیبل سنج) بوده که می توان با استفاده از آن، میزان آلودگی صوتی را تخمین و راه حل هایی مناسب و مطلوب جهت رفع مشکل موجود ارائه نمود.
یکی دیگر از انواع عایق های صوتی شرکت STI، عایق صوتی با ساختار شانه تخم مرغی می باشد و به دلیل ساختار شش وجهی که این عایق دارد موجب کاهش و تضعیف مکرر صوت می گردد و یکی از با کیفیت ترین عایق های صوتی موجود در دنیا به شمار می آید. از طرفی دیگر این عایق ها به دلیل ساختار داخلی سلول بسته ای که دارند، عایق حرارتی و برودتی نیز محسوب می گردند.
عایق صوت STI FLEX به دلیل چسبدار بودن دیگر نیازی به خریداری چسب مایع نداشته و می توان آن را بر روی هر سطح صاف و صیقلی اعم از فلز، چوب، نئوپان، MDF، شیشه، پانل و دیوارهای گچی و ... به راحتی نصب و اجرا نمود.
نکته ای که می بایست در نصب و اجرای عایق صوتی به آن توجه بیشتری نمود، این موضوع می باشد که قسمت شانه تخم مرغی یا شش وجهی آن می بایست رو به منبع آلاینده صوت قرار گیرد تا جذب صدا به خوبی انجام پذیرد.
این نوع عایق صوتی جایگزین بسیار مناسبی برای عایق های سنتی و قدیمی پشم شیشه و پشم سنگ بوده که در مقایسه با عایق های قدیمی و سنتی از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است. جذب صدای بالا، عمر مفید بالای 30 سال، ضد آب و ضد حریق بودن، انعطاف پذیری فوق العاده، وزن بسیار سبک، چسبدار بودن و ... از دیگر ویژگی ها و مزایای عایق های صوتی STI FLEX به شمار می آید.


از دیگر موارد کاربرد عایق صوتی (دو رو صاف و شانه تخم مرغی)، می توان به آکوستیک نمودن فضای داخلی خودرو، استودیوهای ضبط صدا و موسیقی، اتاق سرور، اتاق های کنفرانس و آمفی تئاتر، سالن های تئاتر و سینما، منازل مسکونی (کف، سقف، دیوارها، مابین درز و شکاف های دیوار و ...)، جلوگیری از سر و صدا و لرزش کانال های گالوانیزه (چسباندن عایق صوتی از بیرون یا داخل)، موتورخانه ها (آکوستیک نمودن دستگاه ها و پمپ های موجود در موتورخانه)، اتاقک و چاله های آسانسور، سالن های اجتماع، صداگیری داکت های فلزی و دستگاه های تهویه مطبوع (داکت اسپیلت)، اتاق های کمپرسور، دیزل ژنراتورها و همچنین کاهش و از بین بردن صدای حیوانات خانگی در منزل اشاره نمود.
همچنین جهت جلوگیری از صدای انواع دستگاه های موجود در مراکز صنعتی، کارخانه ها، مراکز تولیدی، ساختمان های مسکونی (پمپ های آب و یا دستگاه های موجود در موتورخانه) و ... می توان با استفاده از متریال و مواد گوناگون نظیر: چوب، آلومینیوم، فلز و ... در اطراف دستگاه موردنظر باکس و یا اتاقکی ایجاد نمود و سطوح داخلی اتاقک (چهار ضلع + سقف) را با عایق صوتی، عایق نمود تا صدای انتقالی به محیط های اطراف به طور چشمگیری کاهش یابد.
عایق صوت با ساختار دو رو صاف شرکت STI نیز جهت جذب صدا بین تیغه دیوارها و دیوارهای مشترک، سقف، کف سازه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد و صدای انتقالی به داخل محیط را کاهش می دهد.
راهکار مناسب جهت عایق صوت نمودن دیوارهای مشترک چیست؟


برای عایق صوت نمودن یک دیوار مشترک مابین دو واحد می بایست از عایق های صوتی الاستومریک چسبدار STI به ضخامت 4 یا 5 سانتیمتری استفاده نمود. به این ترتیب که ابتدا یک لایه عایق جاذب صدا به ضخامت 2 یا 2.5 سانتیمتری به صورت افقی بر روی دیوار نصب و لایه بعدی (لایه دوم) را به صورت عمودی اجرا می نماییم. پس از اتمام عملیات عایق کاری جهت داشتن ظاهری زیبا و مناسب و همچنین بالا بردن سطح کیفی کار و محافظت عایق در برابر ضربات مکانیکی می بایست از یک لایه محافظتی نظیر؛ کاغذ دیواری ضخیم، دیوار پوش، پانل گچی، چوب و ... استفاده نمود.  روش فوق بهترین پیشنهاد جهت کاهش صدای انتقالی به محیط می باشد.
عایق جذب صدای (عایق صوت) شرکت STI با ساختار دو رو صاف (STI FLEX) از ضخامت 6 تا 50 میلیمتر موجود بوده و در دو نوع ساده و پشت چسبدار قابل ارائه می باشد. به طور مثال؛ اگر دیواری مشترک با محیط مجاور دارید، جهت آکوستیک نمودن آن محیط می بایست از دو لایه عایق صوتی چسبدار که ضخامت هر یک 20 میلیمتر می باشد (4 سانتی متر) استفاده نمایید. لایه اول به صورت عمودی و لایه دوم را به صورت افقی بر روی سطح دیوار نصب و اجرا نمایید تا صدای انتقالی به محیط شما تا حد قابل توجهی کاهش یابد. پس از نصب و اجرای عایق صوتی با ساختار دو رو صاف STI بر روی دیوار موردنظر می توان جهت داشتن ظاهری مناسب و زیباتر و بالا بردن کیفیت کار اجرایی، بر روی سطح عایق از یک لایه محافظتی نیز استفاده نمود. شایان ذکر است جهت آکوستیک نمودن سقف نیز از روش فوق استفاده می گردد.


انواع لایه های محافظتی جهت نصب و اجرا بر روی سطوح عایق های صوتی عبارتند از:
تشکیل دیوار جدید
پانل گچی
دیوار پوش (در رنگ ها و طرح های گوناگون)
کامپوزیت
چوب و MDF
و ...
بدیهی است چنانچه عایق صوتی انتخابی از سوی آن مشتری محترم از ضخامت بیشتری برخوردار باشد، جذب صدای بالاتری داشته و از لرزش و انعکاس صوت تا حد قابل توجهی جلوگیری به عمل می آورد.
عایق صدا با ساختار دو رو صاف نیز همانند عایق صوتی با ساختار شانه تخم مرغی جایگزین بسیار مناسبی برای عایق های سنتی و قدیمی پشم شیشه، پشم سنگ و یونولیت بوده و می توان آن را به راحتی بر روی هر سطح صاف و صیقلی نصب و اجرا نمود.
نوارهای درزگیر از جنس عایق شرکت STI جهت درزبندی پنجره، درب و کاهش صوت به داخل محیط به کار رفته که در ابعاد و سایزهای گوناگون قابل ارائه می باشد و جنس آن نیز همانند جنس عایق های الاستومریک صوتی می باشد. 
شایان ذکر است عایق های جاذب صدای شرکت STI قابلیت برش به ابعاد و اندازه های دلخواه را داشته و می توان آن ها را به راحتی و با ابزاری ساده نظیر: کاتر و یا قیچی برش داد.
به طور کلی عایق صوتی شانه تخم مرغی، عایق صوتی دو رو صاف و پنل های صوتی پلی یورتان بهترین گزینه و راه حل جهت کاهش صوت، لرزش و انعکاس صدا به شمار رفته و امروزه در اکثر کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی مورد استفاده قرار می گیرند.
عایق های صوتی شانه تخم مرغی، دو رو صاف و فوم های صداگیر PU بسیار انعطاف پذیر بوده و می توان آن ها را به راحتی و با توجه به هر نقشه اجرایی نصب و اجرا نمود.
انواع عایق های صوتی شرکت STI عبارتند از:


1) عایق صدا با ساختار شانه تخم مرغی شش وجهی: 
جهت استفاده بر روی دیوار، سقف، اتاقک ها و باکس ها. 
2) عایق صوتی با ساختار دو رو صاف (ساده و پشت چسبدار):
جهت استفاده برای دیوارهای مشترک، کف، سقف و ... .
3) پنل های صوتی  پلی یورتان:
جهت استفاده برای تیغه دیوارها و سطوح مشترک.
4) عایق صداگیر PU (ساده و پشت چسبدار):
جهت استفاده برای دیوارها، سقف و کف.
5) فوم صوتی سفید رنگ از جنس پلی اتیلن:
جهت استفاده نمودن برای دیوارها، سقف و کف.
6) عایق صوتی به صورت لوله ای (جهت استفاده برای لوله ها):
جهت استفاده برای تمامی لوله ها (لوله های آب مصرفی، فاضلاب و ...)
شایان ذکر است ابعاد و اندازه عایق های صوتی STI با توجه به ضخامت انتخابی متفاوت بوده و هر کدام از عایق های جاذب صدا جهت کار مشخصی ساخته و تولید گردیده اند. به طور مثال؛ جهت جلوگیری و مانع شدن از صدای موتور اتومبیل به داخل بدنه، می بایست از عایق صوتی به ضخامت 10 و یا 13 میلیمتر استفاده نمود و جهت عایق صوت نمودن اتاقک و چاله آسانسور می بایست ضخامت های بالاتری را مدنظر قرار داد تا به نتایج مطلوب تری دست پیدا کرد.
عایق صوتی شرکت STI (هر 6 مورد عایق ذکر شده در فوق) دارای گواهینامه های معتبر داخلی و خارجی از جمله: وزارت راه و شهرسازی، اداره کل استاندارد، متالورژی رازی، پژوهشکده صنعت نفت، GB انگلستان، ASTM آمریکا، کشور سازنده و ... بوده که این امر نشان دهنده کیفیت محصولات شرکت STI نسبت به سایر عایق های صوتی موجود در بازار می باشد.
شایان ذکر است تمامی عایق های صوتی این شرکت (هر 6 مورد)، جایگزینی بسیار مناسب و مطلوب برای عایق های سنتی و قدیمی پشم شیشه و پشم سنگ بوده که هر یک دارای مزایا و ویژگی منحصر به فردی می باشند.
از دیگر نام های عایق صوتی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:


عایق صوت
عایق صوتی دیوار
عایق صوت کف
عایق جاذب صدا

فوم صداگیر
و ...
برخی از ویژگی های عایق صوتی یا عایق صدا STI FLEX عبارتند از:

کاهش صدا از 30 دسیبل به بالا (با توجه به ضخامت انتخاب شده)

دامنه عملکرد دمایی بسیار مناسب (140 تا 50 – درجه سیلسیوس)

چگالی 45~60 kg/m3

ضریب انتقال حرارت در صفر درجه سانتیگراد0.033  w/m.k

نفوذ آب 2.82*10-10 g/m.s.Pa

مقاومت در مقابل اشعه اوزون (در 200 ساعت): بدون کرک و شکاف و 202 MPa 

کلاس B1 حریق

مقاومت در مقابل پارگی: بیش از  3 N/cm

مقاومت در مقابل مواد شیمیایی: عملکرد مقاوم در مقابل مصالح ساختمانی

مقاومت در مقابل اشعه UV: عدم وجود شکاف تا 460 ساعت

نوع دود از نظر سمی بودن، برطبق استاندارد ZA3 Class: عالی
پشت چسبدار و بدون نیاز به خریداری چسب مایع

جدیدترین و مدرن ترین عایق صوتی (عایق صدا) موجود در دنیا

عمر مفید بالای 30 سال، قابلیت رنگ پذیری و وزن بسیار سبک

 

 

 

آكوستيك | عايق صوتي | عايق صدا | پنل آكوستيك | ديوار آكوستيك | سقف آكوستيك | پنل عايق صوتي | پنل عايق صدا

http://www.harmonicform.ir

برچسب ها عایق صوتی ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
آکوستیک-عایق صوتی-عایق صدا-پنل آکوستیک-پنل عایق صوتی-پنل عایق صدا-آکوستیک استودیو-آکوستیک صدا-محصولات آکوستیک-آکوستیک ساختمانی- دیوار آکوستیک-عایق کاری صوتی-آلودگی صوتی-سقف آکوستیک-مصالح آکوستیک- آکوستیک در معماری-عایق بندی صوتی-سازه ها و عایق آکوستیک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 59
  • بازدید سال : 196
  • بازدید کلی : 4,015